4-1.システムエラーについて

  •  FAQ in English (This explanation has been translated into English by machine translation.)


【Q1】アプリが表示されません。

【A1】MyWaseda上で財務システムメニューが表示される方のみ使用可能です。
財務システムメニューが表示されているのにも関わらずアプリを使用できない場合は以下の問い合わせフォームよりお問合せください。

早稲田大学ITサービスへのお問い合わせ・申請 / Inquiries or Apppliation for IT Services Support

【Q2】エラーメッセージ表示されるがエラー原因がわかりません。

【A2】お手数ですが、問い合わせフォームよりお問合せください。

【Q3】最新の情報にアップデートしてくださいと表示されます。

【A3】画面上部に表示される「最新の情報に更新」ボタンを押下し、最新バージョンをご利用ください。

【Q4】アプリの表示が遅いです。

【A4】ホーム画面から支出依頼作成画面への遷移には、仕様上8秒程度かかります。
支出依頼一覧から支出依頼詳細画面への遷移には、添付したファイル数・サイズにより読み込みに5~10秒程度かかる場合があります。

【Q5】スマホから操作できますか?

【A5】利用を妨げるものではありませんが、推奨はいたしません(中には対応できない機種もございます)。

【Q6】箇所コードとはなんですか。

【A6】予算管理単位を構成する要素の1つです。
「K+箇所2桁+F+教員番号6桁」の10桁のコードで管理します。

【Q7】事業研究課題コードとはなんですか。

【A7】予算管理単位を構成する要素の1つです。
12桁で表示する予算管理単位であり、予算の目的を表します。研究支援システムで管理する研究課題の場合、課題情報を登録すると課題単位でコードが自動採番されます。

【Q8】提出先とはなんですか。

【A8】経理アプリ(A01支出依頼一覧)上で設定された財源(箇所+事業研究課題)を処理している研究費管理箇所です。

【Q9】ファイル名が長いエラーがでる

【A9】システム仕様上、ファイル名の長さは全角63文字、半角223文字までとなっております。
お手数ですがファイル名を変更のうえ添付を実施ください。

【Q10】複数のファイルを一括添付しようとしたらエラーがおきました。

【A10】システム仕様上、エラーファイルのみを検出することができません。
お手数ですが、一括添付でエラーが発生した場合は1ファイルごとの添付を実施ください。

【Q11】添付ファイル欄にドラッグアンドドロップをしたのにアップロードされませんでした。

【A11】電子ファイル/証憑名欄の左側の実線枠内へドロップしてください。

【Q12】ZIPファイルが添付できません。

【A12】PDF形式、MS-Word形式、MS-Excel形式、MS-PowerPoint形式、JPEG形式、GIF形式、PNG形式の電子ファイルが添付可能です。
上記以外の拡張子でファイルを授受した場合、お手数ですが添付可能な形式へと変更のうえ添付ください。

【Q13】申請完了となるまえに、画面を閉じてしまいました。申請はどうなりますか。

【A13】申請は実施されません。お手数ですが再度申請入力画面から実施ください。

【Q14】Does the system support English?

【A14】Switch the button of “select language” to English on the home screen at right upper side.

【Q15】「このアプリ環境に必要なDateverseセキュリティグループに含まれていません。」と表示されます。

【A15】本メッセージが表示された場合でも利用は可能ですので、そのまま利用ください。現在原因調査中です。解消までご不便をかけいたしますが何卒ご了承ください。


Q1 The application does not appear.

A1 The application can only be used by those who can display the financial system menu on MyWaseda.
If you cannot use the application even though the financial system menu is displayed, please contact us using the inquiry form below.

早稲田大学ITサービスへのお問い合わせ・申請 / Inquiries or Apppliation for IT Services Support

Q2 An error message is displayed, but I do not know the cause of the error.

A2 We apologize for the inconvenience, but please contact us using the inquiry form.

Q3 “Please update to the latest information” is displayed.

A3 Please click the “Update to the latest information” button at the top of the screen to use the latest version.

Q4 The application is slow.

A4 Due to specifications, it takes about 8 seconds to move from the home screen to the screen for creating expense requests.
The transition from the list of expense requests to the expense request details screen may take 5 to 10 seconds depending on the number and size of attached files.

Q5 Can I operate the system from my smartphone?

A5 Although this does not prevent the use of smartphones, it is not recommended (some models are not compatible).

Q6 What is a division code?

A6 A division code is one of the components of a budget control unit. It is a 10-digit code consisting of “K + 2-digit division code + F + 6-digit faculty number.

Q7 What is a project / research project code?

A7 It is one of the components of the budget management unit. It is a 12-digit budget management unit and represents the purpose of the budget. A7] A proposal code is a 12-digit budget management unit that indicates the purpose of the budget.

Q8 What is a “Submitted to”?

A8 It is the research fund management location that handles the financial resource (Division + research / project research code) set in the application (A01 Expenditure Request Application System).

Q9 I get an error message that the file name is too long.

A9 Due to system specifications, file names can be no longer than 63 double-byte characters and 223 single-byte characters.
Please change the file name before attaching the file.

Q10 An error occurred when I tried to attach multiple files at once.

A10 Due to system specifications, we are unable to detect only error files.
Please attach each file individually if an error occurs when attaching a batch of files.

Q11 I dragged and dropped a file into the “Attachment” field, but it was not uploaded.

A11 Please drop the file into the solid line on the left side of the electronic file/voucher name column.

Q12 Can I use attach a ZIP file?

A12 Electronic files in PDF, MS-Word, MS-Excel, MS-PowerPoint, JPEG, GIF, and PNG formats can be attached.
If you have received a file with an extension other than those listed above, please change it to a format that allows attachment.

Q13 I closed the application window before the application was completed. What happens to the application?

A13 The application will not be processed. The application will not be processed. Please try again from the application input screen.

Q14 Does the system support English?

A14 Switch the button of “select language” to English on the home screen at right upper side.

Q15 “You are not included in the Dateverse security group required for this application environment.” This message is displayed.

A15 Even if this message appears, the application can still be used, so please continue to use it. We are currently investigating the cause. We apologize for any inconvenience caused.

 

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